ASKER: 29-år gamle Jesper har forelsket seg i ordet ‘segment’. Vet du hvordan vi vet det? Han sier det. Han sier det hele jævla tida.
Ikke nevneverdig bekymret
Asker-mannen Jesper Belvedere Høysæter er over gjennomsnittet glad i sjargong. Nå har hans stadige snakk om segmenter gått utover gamle vennskap, uten at det ser ut til å bekymre ham nevneverdig:
– Ja, jeg er lugn. Jeg vet noen av de gamle vennene mine fra Hokksund har reagert på dette, men dette er ikke et segment jeg normalt investerer i, forklarer Høysæter.
Selger opplevelser
Høysæter jobber til daglig med noe vi ikke helt vet hva er. Da vi spør ham blir han hemmelighetsfull.
– Jeg kan si så mye som at det er noe innen media, svarer han ertende. – Nærmere bestemt netthandel. Men jeg handler ikke i varer. Jeg selger opplevelser. Gaver og fest seiler opp som et meeeeget spennende segment innen netthandel.
– Dette er ikke et segment jeg normalt investerer i.
Et interessant segment
Hvordan går det egentlig med deg, Jesper?
– Litt opp og ned, medgir fyren fra Asker. – Jeg ønsker ikke å rette meg inn mot kun ett spesifikt segment. For meg har det vært naturlig å kombinere et fokus på tomhet med en tå innenfor sorg-segmentet. Sorg er et veldig interessant segment, sier Jesper mens han skuer så langt inn i horisonten at han ser Fjällraven-sekken på sin egen rygg.
– Jeg ønsker ikke å rette meg inn mot kun ett spesifikt segment.