Frp har inngått en offisiell avtale med matprodusenten Trondhjems. Siv Jensen mener det er uproblematisk å bruke partilederkontoen til innholdsreklame.
«I dag tar vi noe lettvint. Enig?» Slik markedsfører tidligere finansminister Siv Jensen produktet Spaghetti a la Capri fra Trondhjems på sin Facebook-konto.
– Da tilbudet fra Trondhjems kom på bordet, var vi aldri i tvil, forteller Jensen til Nieuhetene.
– Dette er mat som er sunn, rimelig og herlig politisk ukorrekt. Og ikke minst er det lettvint. Hijab-eliten på venstresida vil at vi skal lage vanskelig og vond mat, som lukter krydder. Frp mener at den beste maten kommer på boks. Enig?
Den utradisjonelle markedsføringen har blitt møtt med kritikk fra flere hold. MDG-politiker Eivind Trædal gir Jensen huden full i et langt Facebook-innlegg som har blitt lest av mange andre MDG-politikere.
Men spaghettistuntet får også uventet applaus på lederplass i Aftenposten. «Nye tider krever nye løsninger. Fremskrittspartiets samarbeid med Trondhjems er i tråd med deres kjerneverdier. Vi er sikre på at velgere klarer å skille mellom det tidligere regjeringspartiet Frp, opposisjonspartiet Frp, støttepartiet Frp, stortingspartiet Frp og markedsføringsavdelingen i Frp», skriver avisen.