Suksessbedriften Foodora utvider nå virksomheten med sin første restaurant. Men det vil koste deg.
Foodora-konseptet (mat tilkjørt av sykkel, red.anm.) har blitt en hit hos urbane nordmenn flest. Nå tar Foodora det neste naturlige steget og åpner sin første restaurant i Oslo, i Schweigaards gate. Men hva står på menyen?
Koster skjorta
– På restauranten kan vi tilby alle rettene du har lært å kjenne gjennom Foodora, forteller markedssjef Billy Berge til Nieuhetene. – Men! Det koster skjorta. Det legger vi ikke skjul på.
Grunnen til at prisene blir så stive på den nye restauranten er enkel: Maten hentes inn fra Foodoras samarbeidspartnere og kjøres av de velkjente rosa syklistene til restauranten. Der pakkes den ut av Foodoras matanretningskonsulent, som har ansvaret for å plassere retten på en Foodora-serveringsinnretning (tallerken, red.anm.). Deretter tar Foodora-servitørene over.
Gjør alt for kunden
– Konseptet innebærer litt merarbeid for oss. Men! Vi gjør alt for kunden, forklarer markedssjefen.
Kunden på sin side må regne med å tipse budet og servitøren, i tillegg til å betale en «distansekompensasjon» dersom maten kommer fra en leverandør som er lengre enn 1 km unna Foodora-restauranten. En liten pris å betale for deilig Foodora-mat (sponset innhold).