Far og sønn Bredsnabb. Foto: Cato Skjöts

Stolt pappa om LinkedIn-gave: – Poden er klar til å networke nå.

HØVIK: Leander (18) og Timothy Bredsnabb (47) har et godt far og sønn-forhold. Forholdet er faktisk så godt at faren, som er daglig leder i networking-selskapet Oslo New Business, har valgt å tilrettelegge for sønnens fremtidige suksess i business. Fasiliteringen er gjort ved at Timothy har skaffet sønnen en konto på det profesjonelle karrierenettverket LinkedIn.

– Poden er klar til å networke nå, forteller Timothy stolt.

Premium-mennesker

Og det er ikke en hvilken som helst type nettverkskonto det dreier seg om, ifølge den ivrige faren. I gave på 18-årsdagen har Leander nemlig fått tildelt en LinkedIn Premium Business-konto, med abonnementspriser tilsvarende omtrent 5000 kroner årlig.

– Premium-mennesker må ha premium-ordninger, ler Timothy. Denne leveregelen gjelder alt fra hus og kone, til bil og klær. – Du kan ikke ta imot Jeff Bezos i en dress fra Hennes & Mauritz, det tror jeg alle skjønner. Så kan heller «rasket» gå i billige nylondresser, legger han til.

De som beveger verden

Leanders konto kom også med et antall viktige mennesker, et knippe movers and shakers, allerede tilknyttet profilen. I Leanders profesjonelle nettverk finnes nå navn som Petter Stordalen, Christian Ringnes, Alexander Vik, John Christian Elden, Hanne Nabintu Herland og Lars Halvard Grimsrud.

Og hva sier 18-åringen selv? Nieuhetene spør den kvikke ungdommen som nettopp har tatt steget over i det profesjonelle voksenlivet.

– 18-åringen sier… Hva sier 18-åringen? spør Timothy ivrig, mens sønnen smiler sjenert i bakgrunnen. – 18-åringen kommer vel til å løsne på tungetalen når det går opp for ham hvor heldig han er, tenker jeg, avslutter far i huset, og dunker samtlige tilstedeværende gemyttlig i rommet i ryggen med en Ayn Rand-bok.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here